måndag 18 juni 2012

Utlottning för att fira 200.000 besökare!

Hej på er allihop! Jag har nyligen kommit hem från en helt underbar semestervecka i Italien, och under den tiden tog jag mig friheten att ta en paus från bloggen. Ja, jag hade förstås en del förberedda inslag som skulle dyka upp under veckan - jag vill ju inte att ni ska svälta ihjäl - men jag har inte varit inne och kollat och inte heller svarat på kommentarer. Nu är jag i alla fall tillbaka i de vanliga gängorna igen, och har försökt ta igen det jag missat ifråga om kommentarssvar. Jag återkommer med Italienreferat när jag hämtat mig och samlat ihop alla intryck. Och jag får tydligen försöka leva på den soldos jag fått, för här hemma i Sverige verkar det mest vara dystergrått oc h regnigt!

När jag i december förra året, alldeles omtumlad, insåg att jag haft 100.000 besöksklick på bloggen och firade med en utlottning, utlovade jag ju en ny utlottning vid 200.000. Nu är jag där! Med lite råge dessutom. Besöksräknaren slog om när jag var borta. Visserligen kunde jag inte hålla mig, utan hade en liten utlottning vid 150.000 också, men nu tar jag nog och lugnar ned mig och väntar till 300.000 innan det blir dags igen.

Det ni behöver göra för att vara med i utlottningen är helt enkelt att göra ett litet avtryck i kommentarsfältet till DETTA inlägg och tala om att ni vill vara med. Som vanligt krävs inga krumbukter eller konster, och övertalning, mutor, hot eller smicker hjälper föga. Det är Fru Fortuna som regerar! Ni har fram till söndag kl 18.00 på er, sen drar jag slumpmässigt vinnarna. Och ja, det kan inte hjälpas, det blir inget vegetariskt recept idag. Jag får ta igen det senare.

Det ni "slåss om" är lite prylar som kan vara bra till sommarens matbegivenheter. Liksom tidigare har jag ingen sponsor utan beskostar priserna (och självklart portot) själv. Jag gör det som ett tack till er för att ni troget följer med mig i bloggsvängarna. Och det hoppas jag förstås att ni vill fortsätta med även under sommaren! Jag kanske tar ledigt någon dag emellanåt om solen behagar att titta fram, men annars har jag för avsikt att fortsätta blogga som vanligt.

LYCKA TILL NU ALLIHOP!!

1. Ett fint förkläde med tillhörande grillvante.

2. Praktiska, böjliga grillspett från Sagaform, att trä upp allehanda godsaker på till grillfesten. Det ligger fyra i förpackningen.

3. En rolig handduk med grillmotiv från Almedahls.

4. En gladprickig grillvante plus servetter med sommarmotiv.

5. En somrigt glassig bordslöpare som man verkligen blir glad av. Mått 45x150 cm.

6. Servetter med frestande jordgubbsmotiv plus en behändig jordgubbsharpa.

Paket 7 och 8 innehåller de somriga servetterna på bilderna. En förpackning i varje paket.


9. Ett paket lite mindre kaffeservetter med frukt- och blommotiv.

10. Ett litet "tröstpris" i form av ett fint bokmärke att lägga i sommarlektyren - eller kanske i kokboken vid favoritreceptet. Det köpte jag på utflykten till Linnés Hammarby, liksom några av servettförpackningarna.

23 kommentarer:

  1. Självklart vill jag vara med o tävla.

    Mvh, Ulrika (ulrika@edberg.nu)

    SvaraRadera
  2. Grattis till 200 000! Självklart vill jag vara med!

    SvaraRadera
  3. Grattis!! Jag är gärna med i utlottningen!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag vill också vara med och tävla om alla sommarfina saker.
    Tack för en jättebra blogg!
    Mvh Eva
    eva.laine@hotmail.se

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Jag är gärna med i tävlingen och hoppas på lycka igen!!

    Hälsningar Annika Söderberg

    SvaraRadera
  6. Grattis fina du! Och vad härligt med Italien. Dit längtar jag ständigt...

    SvaraRadera
  7. Monika Gustavsson18 juni 2012 kl. 18:31

    Hej!

    Jag är gärna med. Tänk att få åka till Italien, en dröm. Nästa månad firar jag 1 år med celiaki. För mig är det att fira eftersom jag fick tillbaka mitt liv när glutenfritt introducerades.

    vh
    Mamma Monika
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  8. Hej Hej! Åh så roligt med en utlottning! Och självklart kommer jag även titta in i din blogg i sommar!
    Ha det bra!
    Alexandra
    stjarna_93@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Hejsan! Jag vill självklart vara med! Håller tummarna! Tack för din fina blggg!
    Kram
    Pernilla
    pernillaeriksson1@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Hej
    Jag är gärna med på en utlottning, tittar ofta in på din sida för lite inspiration. Ha det så bra i sommar.
    Kersti

    SvaraRadera
  11. Grattis!
    Jag är gärna med och tävlar i din otroligt kreativa blogg!
    Brukar undra hur stort skafferi du har.;-)

    SvaraRadera
  12. Grattis till 200.000 besökare...det är en hel del det! :)
    Är gärna med i utlottningen. Fina priser!

    Hyra hus i Italien har varit min dröm länge...vi får se, om det blir verklighet någon dag! :)

    SvaraRadera
  13. Nämen, vad snabbt det gick från 100 000 till 200 000! Grattis! Och Italien som jag alltid velat åka till, jag hoppas det var alldeles fantastiskt härligt och att du åt massor av god mat <3

    Jag är gärna med i utlottningen, vad påhittig du är med alla fina priser!

    SvaraRadera
  14. Åh vad mycket fint!!! <3<3<3 Självklart är jag med och håller alla tummar & tår jag har!! :)

    zandra_svantesson@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Hej vad roligt. Jag är gärna med och tävlar. Kanske jag har tur den här gången. Grattis till dina 200 000 besökare.

    SvaraRadera
  16. Kan inte låta bli att tävla det var så mycket fint som stod på spel! Hoppas på de böjliga spetten i min butik var de slut nu före midsommar! Förstår att din blogg är välbesökt. Lätt att trivas här! //Anne

    SvaraRadera
  17. Tack för en inspirerande blogg!!

    Katarina

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Jag är gärna med i utlottningen!
    Frida.ekstrom@live.se

    Ha en superfin midsommar! Ät mycket jordgubbar och glass :)
    //Frida

    SvaraRadera
  19. Hej Kjersti!
    Jag är som vanligt jätte gärna med och tävlar om så fina saker
    Ha en bra midsommar
    MVH Pernilla

    SvaraRadera
  20. Klart man vill vara med. Ha det riktigt bra i midsommar

    SvaraRadera
  21. Självklart vill man vara med och tävla! :)
    Hälsn: Ellinore,
    absolutmaskerade@gmail.com

    SvaraRadera
  22. Hej Kjersti
    ...och tack för en jättebra och inspirerande blogg! och grattis såklart till dina 200 000 besökare ;)

    Varma hälsningar
    Cecilia

    SvaraRadera
  23. Jag är gärna med och tävlar :)
    alexandra.92-@hotmail.com

    //Alexandra

    SvaraRadera