fredag 22 juni 2012

Midsommar i mitt eget paradis

När man varit hemifrån några dagar så ser man plötsligt saker och ting i ett nytt ljus. Så är det i alla fall för mig. När jag lufsar omkring här hemma och stökar och bökar, och det är fullt upp med alla vardagssysslor, så blir jag nog lätt lite hemmablind och ser inte allt vackert som jag faktiskt har alldeles omkring mig. Så var det nu senast när jag kom hem från Italien. Jag blev ju alldeles betagen i den prunkande trädgården kring det gamla huset i Fontanafredda, och tyckte att jag aldrig hade sett något så vackert! Visst är det fantastiskt att få uppleva andra miljöer och andra sorters paradis, men när jag kom hem och möttes av utslagna pioner, orangeröd vallmo, vita rosor, blekrosa nyponblom och - inte minst - Raffe och Murre, så insåg jag att jag ju faktiskt har paradiset alldeles på knuten!!

Här får du några glimtar från mitt eget Edens lustgård, där jag idag firar årets längsta dag tillsammans med familjen -  maken, döttrar, mågar och lilla I. Lilltjejen i familjen där ungdomarna egentligen skulle ha midsommarfestat har drabbats av vattkoppor, så det blev hastigt och lustigt ändrade planer. Eftersom lilla I bara är sju månader tyckte hennes föräldrar  - och sjukvårdsupplysningen - att de skulle hålla sig därifrån. Ledsamt för lilla E förstås, men vi hoppas att hon snart piggar på sig. Och inget ont som inte har något gott med sig! Nu slipper maken och jag sitta ensamma och uggla i den ljusa midsommarnatten!

En alldeles underbar Midsommarhelg önskar jag er allihop!!



















Du glömmer väl inte att anmäla dig till utlottningen! När du minst anar det så står fru Fortuna på din sida!

4 kommentarer:

  1. Va härligt det ser ut Kjersti, sommaren är ju så underbar /Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är sommaren underbar! Synd bara att den är så försvinnande kort, men man får försöka passa på och njuta medan den varar. Må så gott!

      Radera
  2. Glad Midsommar lite i efterskott! :-)
    Hoppas ni har mysigt i sommar.
    Misstänker att ni har haft lika mycket regn som oss dock...
    Men på midsommar var det ju lite sol iallafall. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Malin, jag önskar verkligen dig detsamma! Vi hade en härlig midsommarafton med fantastiskt väder, men sen har det mest blåst och regnat dessvärre. Vi får hoppas på mer sol framöver. Ha en fortsatt underbar sommar!
      PS Titta gärna in på min dotters blogg, så får du några glimtar från vår midsommar. http://www.josefincasteryd.se/blogg/

      Radera