torsdag 14 juni 2012

Smörgåsmellanmål med oliv- och fetaostkeso samt avocado



Brukar du äta mellanmål? Det brukar jag oftast göra, eftersom jag annars lätt får blodsockerfall och blir "snurrig" och allmänt omöjlig att ha att göra med! Det behöver inte vara några märkvärdigheter. Oftast blir det en kopp vitt eller grönt te med en frukt, en raw-foodboll eller något kex/hård knäckemacka. Men ibland - om jag t ex vet att middagen kommer att bli extra sen - blir det lite rejälare. Den här gången blev det en smörgås med keso, smaksatt med fetaost och oliver (färdig, från Arla), plus en skivad avocadohalva. Några droppar limesaft, och lite svartpeppar från kvarn strösslat över. Enkelt, gott och nyttigt!

2 kommentarer:

  1. När jag går i skolan ser jag alltid till att äta mellanmål - dels för att hålla mig pigg och magen glad och dels för att dagen blir så lång utan ett par välbehövliga matpauser ;) Det här ser ut som ett mellanmål HELT i min stil, älskar precis varenda ingrediens! Raw foodbollarna låter också toppen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Alexandra, roligt att mellanmålsförslaget faller dig i smaken! Låter klokt av dig att ta mellanmålspauser. Jag tror precis som du att de flesta av oss behöver fylla på med bränsle för kropp och knopp för att må bra - utan alltför långa mellanrum. Men sen är vi förstås olika, en del klarar sig bättre. Jag gör det inte. Jag dippar både i blodsocker, blodtryck och humör om jag inte får lite påfyllning.

      Radera