måndag 28 december 2015

God fortsättning till er alla!



Jag vill önska er alla en riktigt god fortsättning på julhelgen! Jag hoppas att ni alla haft fina dagar, och att ni kunnat njuta av god mat, långa promenader, kanske ett och annat sällskapsspel, tända ljus, värme och gemenskap.

Här hemma hade vi två riktigt fina dagar tillsammans, julafton och juldag, innan den där otäcka vintersjukan slog till. Större delen av klanen drabbades i omgångar, totalt 12 personer, inklusive småkottarna som bara är elva respektive sex månader gamla. Inte kul alls kan jag meddela! Matlagning och matbloggeri har känts ljusår avlägset, och det enda jag lyckats åstadkomma i köket är hemgjord vätskeersättning, blåbärssoppa och morotssoppa. Mitt i all bedrövelse är jag oändligt tacksam över att jag har ett hem och en skön säng att sova i. För att inte tala om tvättmaskinen!! Den är mer än guld värd.

Här kommer bara några små glimtar från julfirandet - medan vi alla stod på benen. Om jag orkar ska jag försöka få till en årskavalkad till nyårsafton, annars ses vi en annan dag. Håller friska!!

























2 kommentarer:

  1. Så härligt att ni fick två fina juldagar. Hoppas att alla mår bättre imorgon. Kramar, Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jag också tacksam över. Sen har det mest varit öken. Hoppas innerligt att alla snart mår bättre. Tack för omtanken Åsa! Kram!

      Radera