söndag 22 september 2013

Utlottning för att fira 600.000 besök

Jag utlovade ju tidigare en liten utlottning för att fira att min blogg har passerat den magiska gränsen med 600.000 besöksklick. Det börjar bli hög tid att infria det löftet nu, för den senaste veckan har det tickat på ytterligare en hel del besök, men jag kom ju av mig alldeles när jag blev sjuk i veckan.

Det som finns i potten den här gången är härliga bärpulver från Fredrik Larssen och smaksatt socker från Zmaka. Jag använder ju själv flitigt deras produkter, så den här gången frågade jag helt frankt om de hade lust att sponsra min utlottning, och det gjorde de gärna. Fredrik och Thorbjörn står alltså för kostnaderna för själva produkterna medan jag bekostar portot.

Bärpulver använder jag nästan dagligen. Jag pytsar i det i mina glutenfria, grova formbröd, har det i mjuka kakor och glasyrer, kokar kräm och soppa, gör bärsirap, blandar någon matsked i morgongröten eller frukostsmoothien, och blandar gärna i något bärpulver när jag gör Davosgröt. Jag kan kort sagt inte leva utan mina olika bärpulver! Fredrik dyker ofta upp på marknader runtom i landet, och senast träffade jag honom på Ulva Marknad första helgen i september. Då passade jag också på att köpa härlig blåbärssylt, hallonsylt och lingonsylt av honom. Fredrik har lovat lägga i en påse blåbärspulver som extra bonus till den som passar på att göra en beställning under september.

Ni som följer min blogg lite mer regelbundet vet att jag älskar de olika kryddblandningarna från Zmaka, som jag använder till det mesta, både till kött, fisk, vegetariska rätter, soppor, pajer m m. I det här inlägget kan ni läsa lite mer om en del av mina favoritkryddor. Den här gånger bjuder Thorbjörn på smaksatt ekologiskt rörsocker - i smakerna vanilj, citron och kanel. Jag har själv inte hunnit testa dem, men tänker mig att de passar att pudra över fruktiga kakor, fil, fruktsallader, pannkakor eller kanske gröt.

1. I det första paketet packar jag ned en av varje, alltså 4 olika bärpulver och 3 olika smaksatta socker.

2. I det andra paketet packar jag ned 4 olika bärpulver och 2 olika sockerburkar.

3. I det tredje paketet packar jag ned 3 olika bärpulver och 1 sockerburk.

4 - 6. I de här paketen packar jag ned 2 olika bärpulver och 1 sockerburk.

7 - 10. Ni får 2 olika påsar bärpulver var.

Goda vinstchanser som ni ser! Sätt igång och lämna ett litet avtryck i kommentarsfältet till det här inlägget så är du med och tävlar. Du behöver inte prestera något men ha en liten gnutta tur på din sida, för slumpen avgör helt. Nästa söndag morgon, den 29 september, drar jag vinnarna. Nedan ser ni bild på produkterna. Lycka till allihop!







17 kommentarer:

  1. Hej Kjersti!
    Jag är gärna med i utlottningen av
    dessa gosaker
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Det är så mysigt med dina utlottningar då och då. Jag är gärna med i utlottningen! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka härliga vinster. Jag vill gärna vara med i utlottningen. De där bärpulvren verkar mycket spännande :) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Å vad kul- jag som har ett helt gäng med recept som ligger på lut som ska prövas :) Jag är gärna med i utlottningen och håller tummarna!

    Tack för härlig inspiration och krya på dig!

    Sara i Åre

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga vinster! Dom är jag gärna med och tävlar om!
    Grattis till 600.000! Kram!

    SvaraRadera
  6. Det var generöst med vinster! Grattis grattis! Jag tycker inte det är förvånande att du har så många läsare för du sköter din blogg med sån "nit" och skänker sån glädje när man besöker dig! Hoppas du kryar på dig nu och får hälsan åter. Vore så roligt att vinna ngt! Kramar! //Anne

    SvaraRadera
  7. Nu var det riktigt länge sedan jag var inne o läste din blogg.
    Men jag är gärna med i utlottningen, tack! Hälsningar Kejs

    SvaraRadera
  8. Bärpulver låter spännande så jag är gärna med i utlottningen!

    SvaraRadera
  9. Åh vad spännande! Nya (för mej) produkter som jag g.ä.r.n.a skulle vilja prova. Håller mina tummar - för mej!

    SvaraRadera
  10. Jag vill gärna vinna så jag kan pröva på allt spännande du skriver om. Jag älskar bär i alla former!

    SvaraRadera
  11. Nya spännande varor! Jag vill gärna vara med i utlottningen.
    Åsa / Teasa

    SvaraRadera
  12. Hej Kjersti! Vilken tur att jag loggade in precis idag och tog igen lite bloggläsning :) Jag vill gärna vara med i utlottningen! Jättegrattis till dina 600 000 besökare!! Kul att du fått lite sponsring, jag bara väntar på att få se dig i tv snart :)
    Kram Therese

    SvaraRadera
  13. Tvi tvi, god tur!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  14. Wow, vilken höjdartävling! Tur att jag hann läsa det i tid den här gången. Jag vill ha vadsomhelst utom svarta vinbär, för det äter ingen i familjen. =)
    *kramar* /Trollmamma

    SvaraRadera
  15. Vilka fina vinster. Jag är gärna med och tävlar / Ing-Britt

    SvaraRadera
  16. Så klart jag vill vara med i utlottningen :o) Verkligen fina vinster!
    Hälsn. Eva

    SvaraRadera
  17. Hej igen! Jag är väldigt gärna med i tävlingen, det ser ut som bra och fina produkter! Har jag tur kanske de kan göra sällskap med kombucha-bebisen jag ska få.. :)

    Hälsningar Tove

    SvaraRadera