fredag 6 september 2013

Bacillmördarsmoothie



Ja, nog behövs det bacillmördare den här tiden på året, när de små rackarna är i högform och utan urskiljning går till attack och klubbar ned stackars oskyldiga, intet ont anande människovarelser! De flesta har kommit tillbaka till sina arbetsplatser efter semestern, barn börjar på dagis igen efter sommaruppehållet, och skolbarnen återvänder till instängda klassrum efter det långa sommarlovet med sol och frisk luft. Bacillerna vädrar morgonluft och försitter minsann ingen chans! De hoppar från den ena till den andra i rena glädjeyran och golvar den ena efter den andra av oss! Dessutom är vi kanske inte så bra på att klä på oss när termometern obönhörligen kryper nedåt. Nu har vi ju visserligen haft sommarvärme några dagar, men även tidiga mornar när det blåser snålvindar och temperaturen nästan krupit ned mot nollan traskar många runt i shorts och sandaler. Vi vill ju så innerligt gärna hålla kvar sommaren!

Även lilla I har börjat på dagis igen, och blev förstås omgående rejält förkyld! Jag trodde jag skulle klara mig med hjälp av alla huskurer, men icke! Även jag har däckat och känner mig ganska risig. Med hjälp av den här bacillmördarsmoothien hoppas jag i alla fall bli frisk lite fortare! Ta hand om er ni också!

Kika in på det här, det här och det här smoothiereceptet så kan du läsa om och se bild på en del av ingredienserna i smoothien.

1 litet päron
½ liten Kravbanan
1 msk pressad citron
1 "tuss" färsk persilja
1 dl mild naturell yoghurt
1½ dl vatten
1 msk baobabpulver
1 msk papayajuice
1 msk Betaglucanpulver
2 tsk flytande honung

Mixa ihop alltsammans till en slät smoothie, häll upp i ett fint glas och sippa dig stark och frisk!

Frukostmackan gjorde jag på mitt senaste favoritbröd, som jag bakar nästan jämt nuförtiden. En driva lagrad grevéost, orange paprika och färsk oregano förhöjde frukostnjutningen.

2 kommentarer: