torsdag 3 juli 2014

Glutenfri pastagratäng med spenat och räkor



Den här goda pastagratängen såg dagens ljus när jag fått lite för mycket kokt pasta över. Jag hade dessutom räkor över efter midsommarfirandet, och tillsammans med bladspenat från frysen och en god kryddblandning från Krusmyntagården blev det en riktig festrätt mitt på blanka vardan. Gratängen räcker ungefär till fyra personer.

ca 400 g färdigkokt valfri pasta - jag hade glutenfria pastasnurror från min nyupptäckta nätfavorit Senza Gluine som har massor med rolig, glutenfri pasta.

200 g fryst, tinad och urkramad bladspenat
200 - 250 g skalade räkor
2 dl grädde
1 dl mjölk
45 g färskriven parmesan
2 tsk Gårdens blandning från Krusmyntagården

Lägg pastan i en smord ugnsform, och blanda i urkramad, tinad spenat och räkor.
Vispa ihop grädde, mjölk, ost och kryddblandning och häll över.
Grädda gratängen i 200 grader ca 30 - 40 minuter - lite beroende på hur hög eller vid din form är.
Servera med någon blandad sallad.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar