lördag 30 mars 2013

GLAD PÅSK allihop!



Idag är det påskafton, och om några timmar invaderas huset, så jag ska snart ställa mig vid spisen och stöka det allra sista. Påskskinkan är redan griljerad, skagenröran fixad och laxpajen nästan klar. Det är nästan bara finliret kvar. Hoppas ni får riktigt fina påskdagar med god mat, trivsam samvaro med familj och vänner, goa påskpussar, stärkande promenader i solskenet och välbehövlig vila.

Jag hittade en liten påskdikt som kanske kan passa så här på självaste påskafton.
En riktigt GLAD PÅSK önskar jag er alla!

Vårljust landskap med smältande snö,
gråa åkrar i sol och tö,
anande, väntande odlarens frö —

älvens frigjorda, vårstarka brus,
eldar i skymmande påsknattsljus,
högtid och andakt i åldrigt Guds hus —

helgdag och fred över hembygdens jord,
påskliljors sken över dukade bord,
väckande tankar och värmande ord —

allt som själar och hjärtan berör,
värt att minnas och tacka för.

(Joel Rundt)






3 kommentarer:

  1. En riktigt Glad och solig Påsk önskar jag dig och de dina.

    SvaraRadera
  2. Ha en fortsatt fin påskhelg!
    Många kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Tack! Önskar er båda detsamma!

    SvaraRadera