tisdag 9 oktober 2012

Det blev pannkaka av pannkakan!



Det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag hade tänkt göra fina crepes, och fylla dem med lite överbliven köttgryta till middag, men icke!! Hur jag än försökte så gick det inte att vända pannkakorna utan att de föll isär som ett bättre stjärnfall. Det blev pannkaka av pannkakan om man säger så!

Vi var hungriga både maken och jag, och ingen potatis hade vi inne. Eftersom det strilregnade kändes det inte särskilt lockande att klafsa ut i landet och gräva upp några heller. Maken undrade lite stillsamt varför jag inte kan hålla mig till det som jag vet fungerar, i stället för att exprimentera hela tiden. Vad svarar man på sånt? Utan experimentvilliga knäppgökar skulle världen inte utvecklas och gå framåt!

Så idag blir det inget recept. Jag ska skona er från mitt pannkaksdito. I stället tänkte jag påminna om det jag sagt tidigare. Det är inte kört! Allt förtjänar en andra chans.

Jag strödde ut pannkaksbitarna på tallriken, kamouflerade den värsta förödelsen med köttgrytan, och klickade lite smetana över alltihop. Voilà! Mischmasch à la Kjersti!

Men i morgon blir det ett alldeles kollossalt superkanonlyckat recept som motvikt. Blåbärsmoussetårta! Välkommen på kalas då för att fira mina två år som matbloggare!

2 kommentarer:

  1. Ibland blir det pannkaka, bara att gå vidare! Snygg ny utformning på sidan förresten, fräscht :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev det fint! Tack vare Anders. Ja, ibland blir det verkligen pannkaka på alla möjliga sätt i livet. Det viktiga är att inte ge upp, utan resa sig och försöka igen. Antingen det nu gäller pannkaksgräddning eller andra utmaningar.

      Radera