söndag 1 januari 2012

Och vinnarna är.........



Nu har jag dragit vinnarna i min jubileumsutlottning, men först vill jag tacka så jättemycket för grattishälsningarna och alla fina kommentarer! Min största glädje är när jag kan inspirera er att våga pröva något nytt, och när ni - i synnerhet ni som är gluten eller mjölkintoleranta - har nytta av mina recept.

Det var 39 stycken som hade anmält sig till utlottningen, och ni har alla fått varsitt nummer i den turordning som ni har kommenterat. Randi ville vara med i utlottningen, men råkade skriva sin kommentar i ett annat inlägg, så henne har jag petat in som nummer 32, utifrån datum och klockslag när kommentaren skrevs. Dotter Magdalena har jag hoppat över, eftersom familjen inte räknas med. Lapparna med de olika numren blandades och lades i makens tjusiga hatt, och sedan har han dragit lapparna i blindo. Det är alltså ren och skär tur det handlar om.

Det sorgliga är att jag inte kan skicka paket till er allihop!! Jag skulle verkligen så gärna vilja det, men det går ju knappast. I alla fall blev jag så bedrövad över detta faktum att jag raskt la till tre tröstpriser i form av varsin chokladkaka från de tre "veganmärkena" Plamil, Organica och Bonvita, så att några av er får pröva den sortens choklad.

Paket 1 innehållande 4 kryddblandningar, 3 bär/fruktpulver + vegetarisk kokbok går till nr 21, Mamma Monica.

Paket 2 innehållande vegetarisk kokbok och aroniapulver går till nr 35, Ellinore.

Paket 3 innehållande Kakboken går till nr 32, Randi.

De tre tröstpriserna går till nr 2, 7 och 8, Mia, Viktoria och Julia.

Maila mig namn och adresser så snart som möjligt, så skickar jag paketen på posten i veckan.
Och vet ni vad! Om både ni och jag håller ut så lovar jag en ny utlottning när jag passerar 200.000 besökare. Jag har redan börjat klura på vad jag ska hitta på då. Det är ju faktiskt bara drygt 93.000 klick dit!

I morgon är det en alldeles vanlig måndag, och då är det vegetariskt som gäller. Välkommen tillbaka då!
Önskar er alla en fortsatt fin Nyårsdag!




8 kommentarer:

  1. Jag vann!!! Tack! Paket 1, vad kul!

    Men jag hittar inte din mail!

    vh
    Mamma Monika
    6048gustafsson@telia.com

    SvaraRadera
  2. Jag vann också, paket 2, roligt!
    Jag hittar inte heller din mail?
    Hälsn. Ellinore
    absolutmaskerade@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Åh vad glad jag blir... choklad liksom! :-) Jag hittade en mejladress i din bloggerprofil och har skickat ett mejl till dig på den.

    SvaraRadera
  4. Året börjar med vinst. Tack. Hämtar boken vid tillfälle, Sån tur att jag gått bakskola!!!!

    SvaraRadera
  5. Grattis vinnare! Lite avundsjuk är jag, men glad för er skull :) Trevligt med tröstpriser, du är så fin!

    SvaraRadera
  6. Grattis alla vinnare säger jag också! Och Alexandra och alla ni andra, vi siktar ju på fler chanser!

    SvaraRadera
  7. Kul!
    min adress är: Bergom 279 86491 Matfors. Det var kul att träffas på julafton. Kram från Julia

    SvaraRadera
  8. Skickade alla vinnarpaket i tisdags den 3 januari, så de borde ju ha kommit fram redan. Jag hoppas verkligen att ni fått era paket allihop!

    SvaraRadera