fredag 13 maj 2011

Saluhall - ett himmelrika för en matnörd

Jag missar aldrig en saluhall eller marknad när jag kommer till något nytt ställe. Självklart drog jag med mig L till marknaden - eller saluhallen snarare - i Gamla Stan i Chania. Ett myller av människor, dofter och ljud. Här fanns allt! Kött, fisk bröd, ost, frukt och grönsaker, örter, honung, nötter och frön av alla de slag, oljor och inläggningar, tvättsvampar och kryddor. Dessutom massor med färdiglagad mat att sitta ned och njuta av. Mitt i alltihop Hello Kittyväskor, sjalar och en duva som spankulerade omkring och pickade frön.
Tyvärr kan jag inte förmedla dofterna, men här kommer i alla fall lite bilder.























3 kommentarer:

  1. Ååå, vilka härliga bilder! Ni verkar ha haft en toppensemester.
    Jag var och strövade i Hötorgshallen idag och köpte kakaonibs, så snart ska jag testa att göra din müsli.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen en härlig vecka! Kul att du vill testa minh mysli, hoppas du gillar den. Ha en bra fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  3. Mums vad hungrig jag blev nu...

    SvaraRadera