tisdag 9 december 2014

Pepparkakans dag - det har jag visst missat



Kära nån, det är visst pepparkakans dag idag, läser jag i tidningen. Det har jag totalt missat. Egentligen borde jag alltså leverera ett pepparkakerecept till er. De här knåpade jag ihop igår, och de blev förvisso riktigt goda, men jag vill ändå finsnickra lite på receptet innan jag är beredd att dela med mig av dem till eftervärlden. Om ni håller ut så kommer ett recept endera dagen.

Ni får nöja er med mitt gamla pepparkakerecept så länge. Kakorna är både gluten- och mjölkfria. De här skurna pepparkakorna med mandel är inte heller så tokiga. De är både gluten- laktos- och äggfria. De här morotskolasnitten med smak av ingefära passar också bra på julens kaffebord liksom de här skurna ingefärskakorna med syltad ingefära.

Ha en fin pepparkakedag alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar