lördag 19 november 2011

Mer frukostionspiration - innehållsrik fruktsallad och en fräsch och nyttig smörgås



Jag lovar, jag ska inte tjata mer om frukostens alla fördelar - i alla fall inte idag - men jag kan väl få bjuda på lite frukostinspiration i alla fall!? En sån här frukost t ex gör att man känner sig nöjd och glad en bra stund.

Fruktsalladen blir förstås allra godast och fräschast precis nygjord, men om du inte har tid att stå och skära frukten på morgonen så kan du faktiskt göra det kvällen innan och förvara lufttätt i kylskåp.

Det här innehöll frukosten. Fruktsallad på banan (Kravmärkt, några andra bananer kommer inte in i mitt hus, så fruktansvärt besprutade som de är att de inte ens duger i komposten!), melon, apelsin, grapefrukt, blåbär och hallon, toppat med pumpakärnor, solroskärnor, cacaonibs och halloncrunch. En aning blåbärssirap ringlat över det hela.
Smörgås på grovt bröd med kokt Kravskinka, sallad, gurka och orange paprika. Kaffe! Annars går jag i dvala hela förmiddagen trots alla andra nyttigheter.

Smaklig frukost, och ha en riktigt härlig, avkopplande och innehållsrik lördag!



7 kommentarer:

  1. Ser ju ut som min födelsedagsfrukost, den var riktigt härlig :)

    SvaraRadera
  2. Inte riktigt, men nästan detsamma fick du som födelsedagsfrukost!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg med bra recept! :)

    SvaraRadera
  4. Åh, jag tycker det är bra att du propagerar för frukostens alla fördelar! :) och vilken fruktsallad! Mums!

    SvaraRadera
  5. Tack, Linda! Så glad jag blir!
    OK, Tess, då fortsätter jag väl med frukostpropaganda då! Ha en fortsatt fin helg båda två!

    SvaraRadera
  6. Den där fruktsalladen får du gärna komma och servera mig pronto! Klockan är över åtta på kvällen, men jag kan väl äta en frukost nu också, jag är inte den som är den ;)

    SvaraRadera
  7. Det är rätta takter, Alexandra! Frukost kan man äta dygnet runt, i synnerhet om den består av fruktsallad. Tyvärr tror jag inte den överlever en transport till Växsjö, men har du vägarna förbi Uppsala är du hjärtligt välkommen. Då bjuder jag på fruktsallad, jag lovar!

    SvaraRadera