måndag 25 augusti 2014

Påsodlingsrapport - det bidde en tummetott



Njaa!! Omdömet är ett mycket, MYCKET tveksamt nja! I mitten av maj berättade jag om mina små försök att odla smultron och oregano i påse i köksfönstret, och utlovade ju en rapport. För någon vecka sedan, alltså tre månaderer senare med öm omvårdnad och ompyssling såg de ut så här! Nu har de åkt ut i rabatten! Oreganon kan jag kanske knipsa några blad ifrån, men jag har väldigt svårt att föreställa mig att det ska bli några smultron på den lilla plantan. Det finns inte en tillstymmelse till blommor, och bladen är veka och rangliga.

Summa summarum. Det bidde en "tummetott". Och knappt det! Jag fick alltså inte valuta för mina pengar. Om någon har bättre erfarenheter av påsodling får ni gärna berätta, men personligen tänker jag inte satsa på det här igen. Då får det hellre bli en vanlig planta i vanlig kruka i köksfönstret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar