lördag 30 april 2016

Glad Valborg till er alla



En riktigt skön Valborg och en fin Första Maj önskar jag er alla! Jag hoppas att ni får njuta av soligt och varmt vårväder, vacker sång, fågelkvitter, blommor, sprakande brasor och god mat! Jamen det är ju äntligen vår hörrni! De här fina vårdikterna av signaturen annaregina hitade jag på nätet.

LJUSET SPRINGER 

Våren kommer smygande 
----- 
Ljuset springer 
på lätta fötter 
öppnar upp 
frusna vintersjälar 
----- 
solens fingrar smeker 
längre och längre 
för varje dag 
----- 
viker undan snötäcket 
----- 
kittlar behagfullt 
svällande knoppar 
som ännu vilar 
i vinterdvala. 


VÅREN KOMMER ÅTER

Åter blommar tussilagon
sjunger bofinken
bygger staren sitt bo
knoppas hägg o syren
går jag barfota i allén
Åter blir vinter en vår.

Åter lyser gräset grönt
porlar en fjällbäck
slår vågen mot strand
surrar en humla
går vi hand i hand
Åter föds kärlek i videsnår.

Åter flyger tranorna mot norr
spelar en orrtupp
hoppar en flicka hage
simmar små andungar
cyklar vi tillsammans
Sjunger vi åter vårens lov.

Åter o åter blir vinter till vår
Viskar en vårvind
Ropar göken sitt koko
Vaknar en gullviva
flyger en nässelfjäril
- åter har förvandlingen skett.

GLAD VÅR PÅ ER ALLA!!!



2 kommentarer:

  1. Glad Valborg till dig med! :)

    Jag vill tacka för det underbart goda receptet på pizzabotten gjord på durramjöl och rårismjöl! Gjorde det igår och testade både att baka ut tjocka bottnar som jag lät jäsa och sedan testade jag vanliga tunna bottnar som jag bakade ut direkt. De tjocka blev inte alls så goda eftersom de smakade för mycket "glutenfritt" haha, men de tunna blev jättegoda och och tunna och krispiga så som det ska vara! Så tack så mycket för receptet, jag kommer lätt att använda det igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din återkoppling Sara! Så kul att pizzabottnarna blev till belåtenhet! Ha en riktigt härlig vår du också!

      Radera