tisdag 28 juni 2011

Midsomer - i Luleå

Nej, det är inga mord på gång! Jag har bara haft lite ledigt från matlagning och andra bestyr, och firat midsommar i Luleå hos bästa vännerna Christina och Åke. De, L och jag har delat ljuvt och lett i snart trettio år. Vi har bott grannar under många år innan de flyttade norrut, varit scoutledare ihop, stretat tillsammans på scoutläger och hajker, fightats med mygg och fästingar, jagat förlupna scouter på nätterna i skogarna, bakat pinnbröd och stekt köttbullar i hällande regn, och semestrat ihop under många år med våra respektive familjer. Rena cirkussällskapet när vi drog fram genom Sverige med allt pick och pack!

Stina är min Hjärtesyster, och vet vad en trött bröllopsfirare och matbloggare behöver! Jag har inte gjort några knop alls de här dagarna, utan bara blivit ompysslad och uppassad. All inclusive! Frukost, lunch och middag, och dessemellan fika. Det har inte bjudits pinnbröd den här gången, utan långt bättre kost! Matjesfat, jordgubbspavlova, sommarsallad, grillad karré med potatis- och grönsaksknyten i folie, ugnsbakad lax, hemgjorda chokladbiskvier och mycket, mycket mer. Men scoutmässig potatisskrubbning i det fria blev det!
Det har blivit plus ett kilo på vågen och ytterligare en volang runt midjan, men det kan det vara värt!

När vi ändå var i trakterna passade vi på att besöka min alldeles nyblivna svärsons familj i Backträsk, och där blev vi också väl trakterade med jättegod kassler- och currygryta. Vallhunden Adi tog också väl hand om oss.
Innan jag drar igång igen med egen matlagning och köksexprimenterande får ni lite bilder från vår midsommarhelg. Hoppas att ni har haft det lika fantastiskt bra som jag!
























2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det ser ut!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, ser verkligen härligt ut! Skönt att få slappa lite och umgås med kompisarna!

    SvaraRadera